Čtvrtek, 2 prosince, 2021

/

Nevíte, jak si můžete zlepšit spánek? 6 tipů od interiérových designérů vám může pomoci

Kvalitní spánek je důležitý nejen proto, abyste se druhý den dokázali soustředit na své povinnosti, ale i pro fyzické a psychické zdraví. I když některé faktory, které na něj mají vliv, neovlivníme, existují způsob, jak minimalizovat rušivé momenty.

Nemusíme opakovat, jak je důležité alespoň dvě hodiny před spaním vypnout nebo odstranit z ložnice mobily, počítače, televizory. Ani to, jak je důležité odbourávat stres a uklidnit mysl. Podívejme se na to, jak lze zlepšit vybavení ložnice, abychom podpořili zdravý a nerušený spánek.

Investujte do super měkkého ložního prádla

Praktické může být také příjemné a hezké. Přestože při výběru ložního prádla myslíme v první řadě na praktickou stránku, vybírejme i dotykem. Nejlepší jsou měkké jemné tkaniny, které nedráždí pokožku a dovolí jí dýchat. Namísto tmavých odstínů si vyberte světlejší. Čalouněný rám postele a její záhlaví zase zabrání nechtěným nočním nárazům. Na spodní část postele umístěte huňatou deku, abyste se mohli zakrýt, v případě potřeby. Celý efekt znásobíte koberečkem s vysokým vlasem u postele.

Ložnice nemusí být velká, v útulné se spí lépe

Velmi často se při výběru správné místnosti na spaní zapomíná na vliv velikosti. Prostorná ložnice však působí na psychiku méně uklidňujícím způsobem než menší útulná. Dobrým tipem, jak dosáhnete harmonického efektu je vrstvení a bohaté použití bytových textilií. Začněte s prodyšným ložním prádlem a strukturovanými polštáři, poté přidejte podložky a koberečky, které vyhovují aktuálnímu ročnímu období a vaší lokalitě.

Noční stolky nejsou jen na ozdobu

Pokud jste už měli ložnici, ve které chyběl noční stolek, víte, že to není jen dekorace. Bez nočního stolku vše končí na zemi či na komodách, což není pro kvalitní spánek a psychohygienu nejlepší řešení. Noční stolek je nezbytností, protože na něj pokladete vše potřebné – mobil, knihu, sklenici vody, hygienické kapesníky, brýle. Uzavřené noční stolky se zásuvkami jsou nejpraktičtější a neruší prostor. Jednou dvě máte uklizené. Nezapomínejte na pravidelné utírání prachu.

Zbavte se rušivých zvuků domácnosti

Pokud je to možné, zcela eliminujte rušivé zvuky. Možná si to ani neuvědomujete, ale i vrzající podlaha či skřípající dveře vás mohou vytrhnout z kvalitního spánku. Když tyto rušivé maličkosti odstraníte, bude se vám lépe spát. V rušných panelácích, kde uslyšíte každý krok po schodišti, výtah či třískání vchodových dveří, se vyplatí investovat do protihlukových vstupních dveří do bytu. Vchodovou bránu nejednou stačí jen namazat.

I když přirozené světlo je v moderních interiérech velmi vítané, v ložnici bychom jej měli umět zkrotit. Žaluzie, závěsy, stínící kryty jsou vždy dobrým řešením.

A kromě tmy vám poskytnou i dostatek soukromí. Ideální svítidla do ložnice mají efekt stmívání, takže si je nastavíte vždy podle aktuální potřeby. A nezapomeňte na noční lampičky na každé straně postele. Směrovatelné bodové osvětlení neruší partnera.

Příliš tenké stěny?

Kromě umístění nábytku na zeď (odkud jde nejvíc hluku) si můžete pomoci i kobercům. Zajímavý koberec zavěšený na stěně působí dekorativně a zároveň tlumí zvuk. Vyberte si lehce udržovatelné hrubší textilie v jemných odstínech, abyste podpořili útulnost a dobrý spánek.